уторак, 29. јул 2014.

Od danas cetiri pravilnika na snazi

Од данас на снази правилници о промету некретнина

Нова четири правилника којима се детаљније регулише промет некретнина, како би се коначно завео ред у тој области, а чији је садржај објављен на сајту Министарства, ступају на снагу данас.
Правилник о евиденцији о посредовању у промету и закупу непокретности предвиђа да сваки посредник мора да води евиденцију у писаном облику, коју ће морати трајно да чува, док уговор о посредовању са пратећом документацијом мора да чува најмање 10 година од закључења.
Евиденција ће садржати назив општине на којој се непокретност налази, адресу непокретности (место, улица и број, катастарска парцела и катастарска општина), податак о врсти непокретности чији је промет, односно закуп предмет посредовања, податак о површини непокретности, као и податак да ли је правни посао који је предмет посредовања закључен или није закључен, а ако јесте, онда тачан датум закључења.
У евиденцији ће такође морати да буде податак о купопродајној цени, односно закупнини, као и о фактурисаном износу посредничке накнаде.
Приликом евидентирања врсте непокретности, посредник ће морати да унесе податак о каквој се непокрености ради – пољопривредно земљиште, грађевинско земљиште, пословни простор, локал, магацин, индустријски објекат, стан, кућа, гаража и слично.
Правилник о пословном простору прописује минималне техничке услове за обављање те делатности. Посредник посао може да обавља и у стану, ако има засебан улаз и санитарни чвор, али да га не користи за становање. Од опреме мора имати фиксни и мобилни телефон, приступ Интернету и и електронски читач биометријске личне карте са чипом, рачунар и штампач.
Правилником о стручном испиту за посреднике у промету и закупу непокретности прописује се програм испита који ће се полагати писмено и усмено, као и висина таксе која износи 14.000 динара.
Писмени део испита траје највише три сата, а кандидат мора да оговара на питања из области права везаних за промет и закуп непокретности, из сегмента финансијских и пореских правила, познавања менаџмента и основа просторног планирања и изградње.
Тест се може организовати и у електронској форми уз аутоматско утврђивање тачности одговора кандидата. Сматра се да је кандидат положио тест, уколико је тачно одговорио на најмање 60 одсто укупног броја питања.
Усмени део стручног испита траје највише 30 минута, а кандидат који не положи испит може се пријавити за полагање у наредном испитном року.
Правилник о регистру посредника у промету и закупу непокретности, предвијда да регистар посредника буде централна електронска јединствена јавна база података, којој ће моћи да приступи сваки грађанин и увери се да њихово пословање испуњава законом тражене услове.
Региситар ће садржати све податке о посреднику, од уписа, преко адресе, матичног броја, броја телефона, до података о запосленим лицима, као и заштитним мерама.
Подносилац захтева мораће претходно да има положен стручни испит и да достави уговор о осигурању од одговорности за штету и пуномоћје, ако је потребно.

Ovo su informacije sa sajta ministarstva..... stim da je sada u primeni vodjenje evidencije u pisanom obliku i posedovanje citaca licne karte, sve ostalo je vezano za polaganje licence, koja ce biti kraajem godine i upisa u registar koji ce biti u maju 2015.

Нема коментара:

Постави коментар